Vitsit että oli kaamee mennä eilen nukkumaan, kun nälkä oli aikamoinen :D No onhan se toki aika raju tiputus, kun nyt miettii että sitä on ainakin viimeiset 4kk kepeesti mässäilly päivittäin varmasti aina väh 1500kcal ja useastikin yli 2000kcal ja paljon enempi :o Ihan hyväkin ehkä kiinnittää huomiota siiihen mitä suuhunsa laittaa.

Kun mä olin pienempi saatoin ahtaa ruokaa ja mässyä suuhuni vaikka kuinka paljon, siltikään lihoamatta kiloakaan. Erityisesti sipsit ja suklaa oli mulle heikkous. Ei ollut mitenkään erikoista, että vetäsin illassa megapussin sipsejä dipin kanssa + suklaalevyä. Olisko ollut vasta jossain lukion ekalla tai tokalla, kun tajusin että ei hemmetti, mä en enää pysty syödä mitä tahansa lihoamatta. En kuitenkaan kamalasti jaksanu mistään laihdutushommista innostua. Suurin järkytys mulle oli tosiaan nyt amk:ssa ensimmäisen vuoden loppupuoli. Tais sydän tykyttää muutaman kerran enemmän kun astuin vaa´alle joka näytti 62kg! Se oli mun elämäni järkyttävin näky. Sen jälkeen jätin mässyt pois (saatoin käydä helposti sipsien ja suklaan lisäks 3-4 kertaa viikossa syömässä tyyliin Mäkissä). Ilman sen kummempia painontarkkailuja laihduin 2 vuodessa siihen 47kg minkä vielä viime syyskuussa painoin. Sitten kun koulut alkoi, niin vaan jotenkin repsahti kiinnostus siihen mitä suuhunsa laittoi. Jouduin myös kuukauden verran syödä olosuhteiden pakosta hyvin epäsäännöllisesti ja hyvin epäterveellistä ruokaa joka nosti painon nyt tähän tilanteeseen :( Mua ei tunneta kovinkaan hyvästä itsekurista. Juuri sen takia tää on tosi tärkeää mulle, että pystyn nyt tähän haasteeseen, jonka oon itelleni asettanut :/ Uskon, että epäonnistumisprosentti olisi huomattavasti suurempi, jos en kirjaisi päivittäisiä syömisiäni mihinkään tai kirjottaisi tänne. Sillon voisin repsahtaa hyvinkin nopeasti. Toivon tosi paljon että nyt ei niin tule tapahtumaan. (Edelleen vilkasu noihin kuviin saa mut uskomaan onnistumiseen :D).

Tänään oon koittanut syödä vähemmän, mutta tiedän että pystyisin vielä vähempään määrään. On kuitenkin näin alussa pakko tyytyä varmaan tohon 600-800kcal, ennen kuin elimistö tottuu vähäisempään määrään ruokaa. Sen jälkeen voi varmaan ilman suurempaa näläntunnetta pienentää määrän arkisin 400-600kcal.

Tänään olen kuitenkin ahtanut sisääni:

* 200g kahvia rasvattomalla maidolla
* 1,5l Vischyä
* 1l vettä
* 100g Banaanijugurttia (80kcal)
* 1,5dl Allevo low calorie drink, banaani-appelsiini (91,5kcal)
* Allevo VLCD Peruna/Purjokeitto (108,9kcal)
* Rieskaa 10g (34,7kcal) <- TURHAA SYÖNTIÄ!
* Kinkkumakaroonisalaattia 60g (85,5kcal) T<- TURHAA MYÖSKIN!
* Broileri rintafilee paistettu (50,3kcal)
* Puolikas keitetty kananmuna (42,9kcal)
* Raejuusto (24kcal)
* Kukkakaali (30kcal)
* Parsakaali (45kcal)

=607kcal (= päivän lopullinen kalorimäärä :)

ruokapie.php?p=38&h=35&r=27

Vielä ajattelin keittää hieman kukka- ja parsakaalia kun katselen telkkaria. Päivitän lopullisen päivän saldon ennen nukkumaanmenoa.

Tuntuisi että näin iltaa kohden alkanut paleltaa jonkin verran. Lienee ihan luonnollista näin laihdutuksen alkuvaiheessa?
 Mitenhän toi proteiinien määrä muuten? Pitääkö niitä saada paljon vai vähän päivittäisestä ravinnosta?